Arla Foods Szövetkezeti Stratégia

Ideális fejlődés 2020-ig

Az Arla üzleti stratégiája stabil alapokon nyugszik - küldetésünkön, identitásunkon és jövőképünkön. Működési útmutatóként szolgál ahhoz, hogy vállalkozásunk hogyan teremt értéket tejtermelő gazdáink számára 2020-ig.

Szeretnénk olyan nemzetközi élemiszeripari vállalattá fejlődni, amely természetes tápanyagaival és felelősségteljes működésével jobbá teszi az emberek életét.

Mit teszünk a siker érdekében?

• nyolc tejtermékcsoportban jeleskedünk
• hat földrajzi régióra fókuszálunk
• Egységes és hatékony vállalatként hódítunk 

Nyolc tejtermékcsoportban jeleskedünk

Hozzáigazítottuk erősségeinket a tejtermékkategóriákban világszerte tapasztalt fogyasztói igényekhez. Ennek köszönhetően felismertük a fejlődési lehetőségeinket, világ- vagy regionális szinten, összesen nyolc kategóriában. Ezekben - innovatív termékekkel, világszínvonalú ellátási lánccal, direkt marketinggel és a fogyasztóinkkal való szoros partneri kapcsolat kialakításával - szeretnénk kiemelkedni. A kiemelt kategóriák és törekvéseink:

Tej és tejpor: célunk vezetni és formálni a piacot a hozzáadott tápanyag-értékekben gazdag termékekkel.
Tejalapú élelmiszerek: szeretnénk formálni a piacot olyan, bárhová magunkkal vihető termékekkel, amelyek természetes összetvőkből állnak.
Kenhető sajtok: törekszünk rá, hogy vezetők legyünk mind a természetes összetevőkből készülő krémsajtok, mind a magas minőségű ömlesztett krémsajtok területén.
Joghurt: erős piaci pozíció elérését tűztük ki célul, ami a termékek egészségre gyakorolt jótékony hatásain és a természetes összetevőiken alapul.
Vajak és kenhető termékek: szeretnénk piacvezetők lenni világszínvonalú, természetes összetevőkből készített termékeinkkel.
Sajkülönlegességek: Vezető szerepre törekszünk kreatív koncepciók megalkotásában, mind pedig gyártásában.
Mozzarella: minőségi mozzarella sajtunkat az egész világon szeretnénk forgalmazni.
Összetevők: világvezetők szeretnénk lenni értéknövelt savónkkal is.

A kategóriákat három világmárkánkon keresztül szélesítjük: Arla®, Lurpak® és Castello®.

Hat régióra fókuszálunk

Arra a hat régióra összpontosítunk, ahol a legeseélyesebbnek látjuk, hogy az Arla egy hosszútávon jövedelmező üzleti tevékenységet tud kínálni farmtulajdonosainknak. 

Az évek során az Arla vezető szerepre tett szert Észak-Európában, ahol preferált tejipari vállalatnak számít a fogyasztók körében, valamint a Közel-Keleten, ahol a legerősebb élelmiszeripari márkák közé sorolható. Itt azonban nem torpanunk meg, s piaci pozíciónkat továbbépítjük négy új régióban: Kínában, Nigériában, az USA-ban és Oroszországban.

2020-ra kalkulált piaci növekedésünk 50 százaléka várhatóan Európából, a másik 50 százalék pedig az Európán kívüli régiókból származik majd.

Arla Strategy 2020 6 Regions 

Egységes vállalatként hódítunk

Az elmúlt években az Arla nem kevesebb, mint hat fúziónak köszönhetően jelentős növekedést ért el Közép-Európában, Egyesült Királyságban és Svédországban. A különböző cégeket egyetlen vállalattá igyekeztük szervezni, és e megvalósult együttműködést és egységet szeretnénk egy új szintre emelni most.

Erősíteni fogjuk globális kategóriánkat és márkaépítésünket, határokon átnyúló innovációnkat és kereskedelmi érdemeinket. Marketingünket még globálisabbá fejlesztjük, javítjuk a költséghatékonyságot, és még több radikális innovációt eszközölünk szerte a hat régióban.

Teljes ellátási láncunk még hatékonyabb lesz, mivel létrehozunk egy európai "tejmedencét", amely lehetővé teszi a tej széleskörűbb felhasználását az Arla csoport számára. Összegezve, új ambíciózus célkitűzésünk, hogy 2019. végére 400 millió eurós költségfejlesztést valósítsunk meg.